ponedeljek, 14. januar 2013

IDEJE ZA UČENJE


SLOVENŠČINA:
-      dolžina besed – število zlogov – ploskanje, za vsak zlog da kocko
-      sličice – kje je določen glas (začetek, sredina, konec)
-      glaskovanje besed (glasovna analiza)
-      urjenje besednega zaklada – išči besede na določeno črko, ki jo izžrebamo; zadnji glas besede je prvi glas naslednje besede …
-      opiši sliko; po eni sličici sestavi zgodbico; uredi sličice v vrstni red in sestavi zgodbico
-      globalno branje napisov (trgovine, reklame, obcestni znaki …)
-      branje piktogramov (znakov v parkih, prometnih znakov …)
-      branje slikopisov
-      nastavljanje besed na stavnici
-      iskanje enakih črk v besedi
-      iz danih besed sestavi stavek
-      bralni listi
-      poslušanje pravljic
-      pripovedovanje zgodb
-      odgovarjanje v celih stavkih

NASVETI ZA BOLJŠO GRAFOMOTORIKO:
-      sedenje – stol, miza, drža telesa
-      razdalja oči – list
-      zvezek ne sme drseti – nedrseča podlaga
-      roka, s katero piše, do komolca na mizi
-      ustrezna pisala – rezana na 3 stranice, omogoča pincetni prijem
-      plazenje, žoganje, tek, plezanje, skakanje, vožnja kolesa, rolanje, igre z loparji, pikado, namizni tenis, balinanje, iskanje zaklada, orientacija  prostoru
-      risanje s kredo po asfaltu, s prstom po mivki, s brivsko peno po oknu, ogledalu …
-      vijuganje avtomobilov po progah (izdelamo sami), s svinčniki po smučarskih progah …
-      privijanje vijakov, izdelovanje lesenih, papirnatih modelov, vozlanje vozlov, sestavljanje lego kock, prepogibanje papirja …
-      nizanje perlic, šivanje, mešanje in gnetenje testa, izdelkov iz fimo mase…
-      rezanje s škarjami, lepljenje, igranje s frnikolami, pobiranje stvari s pinceto, lupljenje mandarin, rezanje zelenjave, trganje solate, lupljenje krompirja, trganje papirja, mečkanje večjih in manjših kroglic papirja, igre z magneti, reševanje labirintov …


Z grafomotoričnimi vajami (osnova za vse črke) razvijamo:
·        pravilno držo pisala
·        orientacijo in smer pisanja
·        natančnost (od črte do črte)
·        koordinacijo oko – roka
·        fiksiranje oči na določenih točkah
·        oblikovanje določenih potez, ki izhajajo iz ravne in krive črte


NASVETI ZA BRANJE:
Pogoj je dobro razvit govor (tudi za pisanje). Ob koncu 3. razreda branje tekoče, pravilno in čim bolj knjižno Potrebno usvojiti bralno tehniko in tudi razumeti kaj prebere.
-      berimo otrokom vsak dan
-      včlanimo se v knjižnico
-      izposojajmo si ali kupujmo različne knjige ali revije za svojega otroka in zase – zgled!
-      omejimo gledanje TV in igranje računalnika
-      predpogoj za učenje branja - slišati in prepoznati glasove
-      besede nastavljajo s pomočjo stavnice
-      spodbujati
-      počasi vleče, ne sme črkovati, nato zloguje in na koncu celotno besedo
-      v šoli ni dovolj časa, branje doma vsak dan (čas, prostor …)
-      ne zahtevajte preveč – dosegljiv cilj (del on, del vi)
-      napovemo vsebino
-      malo besedila in veliko slik
-      tisk črk – večji, pisava Arial, Calibri
-      sedimo ob otroku (izmišljevanje)
-      kazanje s prstom
-      popravimo napake po koncu povedi
-      pogovor o vsebini prebranega besedila
-      pohvala!
-      nadaljujte z branjem tudi, ko zna že sam brati


MATEMATIKA:
-      štetje naprej, nazaj, bum, od, do
-      narek števil, razvrščanje števil
-      preštevanje različnega materiala (prej ocenjevanje)
-      seštevanje/odštevanje (lestev, figurica)
-      pomoč prsti, barvice, … čim več konkretnega materiala
-      oblikovanje zgodbic – izbere računsko operacijo, izračuna

DOMAČA NALOGA:
-      pridobivanje delovnih navad
-      utrjevanje šolske snovi
-      raziskati, povprašati, poiskati … znanje dolgotrajnejše
-      vsak dan ista ura, isti prostor, čim prej po prihodu domov
-      najprej lažje, prijetnejše naloge
-      spodbuda staršev
-      pregledati doma + pogovor o delu v šoli – določen čas v dnevu
-      ne ponudimo rešitve, sam naj pride do rešitve, mi samo povemo, da je napačno ali ga vodimo do rešitve
-      odgovornost otroka – domača naloga, šolske potrebščine
-      ne pregledujmo in ne brskajmo po torbi
-      spodbuda in pohvala!

Ni komentarjev:

Objavite komentar